Lintjes in Velden

De Dorpsraad Velden feliciteert een drietal gedecoreerde dorpsgenoten met hun welverdiende onderscheiding die hun dit jaar verleend is. Velden mag terdegen trots zijn op deze en alle andere vrijwilligers die hun kennis en kunde met passie delen en zich belangeloos inzetten voor de gemeenschap.

Hay Gout (73) is benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Hij is bouwer, oprichter en conservator van Streekmuseum De Hansenhof in Velden. Gout is verantwoordelijk voor de gebouwen en het museum en geeft daar ook rondleidingen.

De Veldenaar is vanaf 1982 restaurator, tentoonstellingsbouwer en lid van de museumcommissie van het Océ-museum. Gout is ook adviseur bij stichting Het Limburgs Landschap voor zaken die te maken hebben met het kasteel in Arcen. En velen kennen Hay natuurlijk ook nog van Static.

Lid in de Orde van Oranje-Nassau zijn geworden:

Jan Keijers (68) is sinds 2004 penningmeester van stichting Volkscultuur in Velden. Hij zet wandelroutes uit en zet zich in voor projecten als het monument voor oorlogsveteranen en de renovatie van de oude dorpspomp. Vanaf 2015 is hij vrijwilliger bij het routebureau Noord- en Midden Limburg. Hij ontwikkelt daar routes en is actief als beheerder. Daarnaast maakt hij als vrijwilliger bij het seniorweb in Velden senioren wegwijs op de computer.

Hay Lucassen (65) is sinds 2001 vrijwilliger bij de parochie St. Andreas in Velden. Hij zet zich in als lector en assistent-koster, begeleidt pelgrims en is collectant. Ook is Lucassen vanaf 2004 vrijwilliger bij de stichting Veldense Volkscultuur. Sinds 2007 is hij secretaris en penningmeester van toneelgezelschap Spelenderwijs in Velden. Vanaf 2016 is hij actief voor de welzijnsorganisatie stichting Wel.kom. Bovendien is hij nog actief als bestuurslid van Stichting Kerstmarkt Velden.