Informatieavond uitbreiding Maasduinen

Op donderdag 11 juni organiseert Gemeente Venlo samen met Stichting Limburgs Landschap een informatieavond over de uitbreiding van de Maasduinen. De avond vindt plaats bij Jagersrust van 19.00 – 21.00 uur.

De gemeente Venlo en het Overlegorgaan Nationaal Park De Maasduinen zouden graag ook deze gebieden opgenomen zien worden binnen de grenzen van het Nationaal Park. Zo ontstaat er één natuurlijk geheel tussen de A 77 bij Gennep en de A 67 bij Venlo.

Wethouder Jos Teeuwen zal toelichten welke voordelen de gemeente ziet in de gewenste uitbreiding. De heer Ger Frenken, directeur van Stichting het Limburgs Landschap zal aan de hand van praktijkvoorbeelden het effect van de status Nationaal Park op het terreinbeheer en de recreatiestructuur laten zien.

De foto is van Wikipedia.