Eerste actiedag “Velden Samen Schoon” goed verlopen.

Zaterdagmorgen 2 mei half tien verzamelde zich zo’n 25 vrijwilligers voor de eerste actiedag. Henk Brauer Wethouder wijkzaken verrichte het startschot. Op deze actie dag hebben de vrijwilligers in 4 groepen de kern van Velden schoon gemaakt van zwerfvuil.

Tijdens de opnening sprak wethouder Brauer van een unieke activiteit voor de gemeente Venlo. Deze zal als voorbeeld dienen voor de hele gemeente. De bijdrage van de gemeente van ongeveer 1 euro per inwoner zal gezamenlijk door de Dorpsraad en st Sebastianusgilde besteed worden aan verfraaing van het dorp. Het eerste deel van de morgen kozen de vrijwilligers een bepaalde route uit welke zij door de tijd heen schoon trachten te houden. Ook U kunt zich nog opgeven voor uw eigen straat of deel daarvan schoon te houden. Mail dan naar: Info@dorpsraadvelden.nl ook een “vaste” wandelroute kunt U onderhouden.

Zie hieronder een sfeerimpressie van de actie dag

De vezamelde vrijwilligers klaar voor de actie
Beide voorzitters, Gilde en Dorpsraad, klaar voor de start.
Vlnr. Peter Berden voorzitter actie comitee; Henk Brauer Wedhuider wijkzaken; Vera Valkenaars Voorzitter Dorpsraad en Pierre Hafmans Voorzitter st Sebastianusgilde.
Een geschikte route uitzoeken