DORPSRAAD VELDEN

De Dorpsraad Velden zet zich in om de leefbaarheid en het unieke dorpskarakter van Velden te behouden en te verbeteren. Sinds de oprichting in 2009, kort voor de fusie met de gemeente Venlo, vertegenwoordigt de raad de belangen van de dorpsbewoners door samenwerking en het ontwikkelen van plannen die bijdragen aan een betere gemeenschap

MISSIE, VISIE EN STREVEN

De Dorpsraad Velden werkt vanuit een bepaalde visie, missie en streven die bij de oprichting zijn vastgelegd.

Visie

De Dorpsraad Velden streeft ernaar de leefbaarheid van Velden te bevorderen en het specifieke dorpskarakter te behouden. De raad richt zich op het behartigen van de algemene belangen van de dorpsbewoners door samenwerking en het ontwikkelen en uitvoeren van plannen die bijdragen aan een leefbare gemeenschap.

Missie

Opgericht op 10 november 2009, net voor de fusie met de gemeente Venlo, is de Dorpsraad Velden een politiek onafhankelijke organisatie van vrijwilligers. De missie van de raad is om de leefbaarheid in Velden te behouden en waar nodig te verbeteren door nauw samen te werken met dorpsbewoners en andere belanghebbenden.

Streven

De Dorpsraad Velden streeft naar een organisatie die de belangen van de dorpsgemeenschap effectief behartigt. Dit wordt bereikt door regelmatig overleg, samenwerking met relevante partijen, en het faciliteren en ondersteunen van initiatieven van dorpsbewoners. Het doel is om een toekomstgerichte visie voor Velden te ontwikkelen en te realiseren, waarbij alle leeftijdsgroepen en belangen in balans worden gehouden.

LEDEN

De Dorpsraad Velden wordt gevormd door een groep toegewijde vrijwilligers die gezamenlijk de belangen van de dorpsbewoners behartigen. Het bestuur bestaat uit diverse leden met verschillende achtergronden en expertises, wat zorgt voor een brede vertegenwoordiging van de gemeenschap. Alle bestuursleden zijn politiek onafhankelijk en mogen geen lid zijn van de gemeenteraad of een raadscommissie, om de neutraliteit en onpartijdigheid te waarborgen.

Onze bestuursleden werken nauw samen om de doelstellingen van de Dorpsraad te bereiken. Ze zetten zich in voor een betere leefbaarheid en het behoud van het unieke karakter van Velden. Door regelmatig overleg en samenwerking met dorpsbewoners en externe partijen, streven we ernaar om de stem van Velden krachtig te laten weerklinken binnen de grotere gemeente Venlo.

Mariëtte Clevers-Claessens

Voorzitter a.i.

Bert Houben

Frans Giebelen

Harry Vermeulen

Bestuurslid

vacant

Bestuurslid

Joy Lommen

Rick in ’t Zandt

Ed Peters

NEEM CONTACT OP

Heb je vragen, suggesties of ideeën voor ons dorp? Neem contact op met de Dorpsraad Velden.