Velde geit plat!!

DORPSWANDELING LANGE GESLOOPTE GEBOUWEN IN VELDEN.

De afgelopen maanden zijn in Velden verschillende beeldbepalende gebouwen tegen de grond gegaan. Daarom wordt op zaterdag 14 november de dorpswandeling ‘Velde geit plat’ gehouden.

De titel van de wandeling staat voor de gedaantewisseling die het dorp heeft ondergaan. In Velden werden de Andreasschool, de Sebastianusschool, de bibliotheek en de Kiêsstolp onlangs gesloopt. Daarnaast gingen in het verleden onder meer beeldbepalende gebouwen als het Scholtishuis en de oude kleuterschool tegen de grond.

Bewoners van Velden wordt gevraagd om foto’s uit het verleden mee te nemen en ervaringen met elkaar te delen. De wandeling gaat niet alleen maar langs plekken waar nu niets meer staat. Er wordt ook gelopen langs beeldbepalende gebouwen die er nog wel staan maar niet meer in gebruik zijn.

Deelname aan de tocht is gratis. De wandeling start om 13.00 uur bij het Trienkesbeeld op de markt in Velden. Initiatiefnemer is Pieter Duijf, Meld U zich aan als u mee wilt wandelen door een mailtje te sturen naar piedu@yahoo.com